Vásárlásra vonatkozó tudnivalók

A termékek megrendelése a regisztrációt követően lehetséges.

A kiválasztott termék a kosár gombra kattintva kerül a rendelési listába. A rendelt termékek mennyisége a + és - jelek megnyomásával változtatható meg.

A vásárolt áruk jellemzőiről a konkrét árucikk információs oldalának elolvasásával tájékozódhat részletesen a megrendelő. Ha nem találja elegendőnek a termék jellemzését, akkor javasoljuk, hogy bővebb ismertetőért keresse fel a gyártó honlapját. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk!

Amennyiben olyan terméket keres, amelyet nem talál meg honlapunkon, az info@tutihifi.hu címen, vagy telefonon a 06309742702-es számon is érdeklődhet!

A Tuti Hifi Kft. oldalain feltüntetett vételár mindig magyar forintban megadott, bruttó fogyasztói ár. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek, mivel árainkat az euró árának változása befolyásolhatja, az árváltoztatás jogát fenntartjuk! Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget. Amennyiben a fogyasztói ár eltér a weboldalon megadott ártól, akkor arról megrendelőnket telefonon vagy e-mailben értesítjük. Ha a termék aktuális ára az oldalunkon feltüntetett ártól eltér, a vásárló minden következmény nélkül elállhat a vásárlástól. Több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes termékcsoportokba tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek egymástól, az egyes termékcsoportokra vonatkozó szállítási feltételek a házhozszállítás pontban találhatóak meg.

A rendelés utolsó fázisában szükség van a vásárlási feltételek elfogadására. A vásárlási feltételek elfogadásával a megrendelő személy egyetért a honlapon található tájékoztatókban, így az Általános Szerződési Feltételekben leírtakkal, amely írásban kötött szerződésnek minősül! A szerződéskötés (megrendelés) magyar nyelven lehetséges.

Minden rendelést egyedi azonosítóval látunk el, amely azonos a szerződés számával. A rendelésről 48 órán belül visszaigazoló e-mailt küldünk. A megkötött szerződést tehát visszaigazoló e-mail formájában kapja meg a megrendelő. A visszaigazoló e-mailben minden adat szerepel (szállítási cím, rendelt termékek, a vásárlás végösszege). A visszaigazoló e-mailben megadott végösszeg még nem tartalmazza a szállítási díjat! Cégünk a megrendelt termékek súlyának pontos megállapítását követően számlázza ki az aktuális szállítási költséget, amelyről előzetesen tájékoztatást kérhet e-mailen, vagy telefonon is, illetve a szállítási díjakról a weboldalunkon közzétett Házhozszállítás címszó alatt is tájékozódhatnak megrendelőink.

A megkötött szerződést iktatjuk, amelyet utólag hozzáférhetővé teszünk papír alapon vagy e-mail formájában. Futárszolgálattal történő kézbesítés esetén a futárcég a feladás napján, elektronikus úton (e-mailben) megküldi a megrendelőnek a csomag számát, azonosítóját, a várható szállítás napját/időpontját és utánvétes csomagok esetén a teljes utánvételi összeget. Az utánvétel összegét a futárnak kell fizetni.

A Tuti Hifi Kft. ezúton tájékoztatja megrendelőit, hogy személyes adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, amelyhez megrendelő utólag hozzáférhet. További részletekért kérem, keressen bennünket! Garantáljuk, hogy adatait harmadik fél részére nem adjuk ki (kivéve a kiszállításai adatok kiadása a futárszolgálatnak). A rajtunk kívül álló okokból eredő adatvesztésre ? pl. rendszerhiba, rendszerleállás, illetéktelen személyek általi hozzáférés az oldal feltörése esetén ? felelősséget nem vállalunk!

Tuti Hifi Kft. Általános Szerződési Feltételei

1. Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) alkalmazása: amennyiben a felek egyértelmű írásos megegyezés alapján nem módosítják a feltételeket, akkor a következők vonatkoznak az összes jelenlegi és jövőbeni szállításra, valamint szolgáltatásra. A jelenlegi ÁSZF megtalálható a https://www.tutihifi.hu/tajekoztat.php  weboldalon, vagy a Tuti Hifi Kft. üzleti okmányainak hátoldalán.

2. A megrendelések és szerződések hatásköre: a vételi szerződések a Tuti Hifi Kft. (továbbiakban Eladó) által ismertetett szerződési feltételekkel, azok Vevő által történő elfogadásával (megrendelés) jönnek létre. A Vevő általi megrendelésnek minősül a megrendelés bármilyen formában történő leadása. Az Eladó teljesítésének minősül a megrendelt termékek Vevő által történő átvétele, és az áruátvétele igazolása. A Vevő köteles az átvett csomagot (árucikkeket) mennyiségileg és minőségileg megvizsgálni, és az esetleges eltéréseket, problémákat, hiányosságokat haladéktalanul közölnie az Eladóval. Amennyiben ezen kötelezettségét nem teljesíti, a teljesítéstől számított három munkanapon túl nem hivatkozhat hibás teljesítésre. A Vevő és az Eladó alkalmazottai által kötött szerződések ? amennyiben az ÁSZF-ben foglaltaktól eltér ? kizárólag az Eladó írásos beleegyezésével érvényesek. Az Eladó jogosult az alkalmazottai által kötött szerződések elutasítására. Ebben az esetben az Eladónak a Vevőt három héten belül tájékoztatni kell arról, hogy a szerződéskötés nem jött létre.

3. Minőségi paraméterek: az Eladó a termékeit kereskedelmi forgalomnak megfelelő minőségben szállítja, amennyiben bizonyos feltételek, illetve kikötések nincsenek szerződésbe foglalva. A honlapon, vagy egyéb, az Eladó tulajdonát képező okmányban szereplő számszerűsített mérési értékek vagy egyéb tesztek eredményei olyan közelítő értékeket mutatnak, amelyek kisebb, illetve bizonyos esetekben akár nagyobb mértékben is eltérhetnek, így azok pontosságáért semmilyen felelősséget nem vállal az Eladó, így a Vevő kártérítési igénnyel nem élhet az Eladóval szemben az adatok pontatlanságát illetően. Ezek az értékek ? tájékoztató jellegüknél fogva ? leginkább viszonyításra alkalmasak. Ha bizonyos feltételek mellett az Eladó az eladott áruk tulajdonságait módosítja (pl. kiegészítő modellek estén), az Eladó a módosított termék forgalmazására is jogosult.

4. Szállítás: az Eladó saját megítélése alapján választja meg a szállítás típusát és eszközét. Amennyiben az Eladó a megrendelését raktárkészletből tudja teljesíteni, úgy az Eladó vállalja az áru három munkanapon belüli kiszállítását vagy átadását. Egyéb esetben az Eladó legkésőbb hatvan munkanapon belül vállalja a megrendelt áru szállítását. Ha a szállítást a meghatározott határidőt követő több mint nyolc héten belül nem teljesíti az Eladó, a Vevő visszaléphet a megállapodástól annak érdekmúlására hivatkozva. Ebben az esetben feltételezhető, hogy az Eladó önhibáján kívül nem képes teljesíteni a szerződésben foglaltakat és ezért bármiféle kárigény vele szembeni érvényesítését kizárja. Az Eladónak joga van a részletekben történő szállításokhoz. A Vevő köteles elfogadni ezeket, amelyeket külön-külön is lehet fizetni. Vis major esetén az Eladó fel van mentve a szállítási kötelezettség alól. Ugyanez vonatkozik az előre nem látható szállítási akadályokra, amelyek az Eladótól függetlenek, mint pl. működtetéssel kapcsolatos problémák, beszállítói késedelem, illetve hatósági intézkedések. Ezek közé tartozik még a készletek részleges vagy teljes hiánya is. A fent említett esetek felmerülésekor az Eladót nem terheli kötelezettség, hogy beszerezze a szerződés tárgyát képező árut vagy ugyanazt az árut egy harmadik fél készletéből. Az Eladó köteles erről a Vevőt a lehető leghamarabb tájékoztatni és a megrendelés teljesítési határidejét módosítani. Cégünk jelenleg a GLS Hungary futárszolgálattal juttatja el a termékeket megrendelőihez, ezért a szállításra vonatkozó fontos tudnivalókat a GLS ÁSZF-et. Itt olvashatja: https://gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek

Cégünk a csomagok futárszolgálatnak történő átadása után a csomagokért felelősséget nem vállal, mivel minden felelősség a mindenkori szállítót terheli.

A Küldemény átvétele: A Küldemény átvevője köteles az átvételkor a Küldeményt a fuvarozó jelenlétében megvizsgálni és a nyilvánvaló, a Küldemény külső csomagolásán észlelt, felismerhető károk esetén felbontani és a felismerhető hiányosságokról, vagy egyéb károkról a fuvarozóval közösen a sérülés jellegét, mértékét, feltehető okát, valamint a kár részletes leírását tartalmazó jegyzőkönyvet felvenni, továbbá a sérülést és a kárt a GLS-nek haladéktalanul bejelenteni. Az átvevő köteles minden ésszerű intézkedést megtenni a kár enyhítése érdekében.

GLS Ügyfélszolgálati telefonszám: 06-29-88-67-00; +36-20-890-0660

5. Szállítási költségek, csomagolás: minden szállítási költség a Vevőt terheli. A szállítás a Vevő költségére és kárveszélyére történik. A kárveszély a Vevőre száll, amint a szállítással foglalkozó vállalat megkapja a szállítmányt. Ha a szállítást a Vevő kérésére elhalasztják, a kárveszély a Vevőre száll a szállítás lehetségessé válásáig. Amennyiben más feltételben nem egyeznek meg a felek, a szállítási útvonalat és a szállítás eszközét az Eladó választja meg. Szállítási biztosítást csak a Vevő egyértelmű megrendelésére és költségére köt az Eladó. A szállítási károkat azonnal jelezni kell a szállítónak, illetve az Eladó felé három munkanapon belül írásban. A szállításkor egyértelműen észlelhető sérüléseket utóbb ? a fenti határidőt követően ? az Eladó felé csupán tájékoztató jelleggel közölheti a Vevő, ellenkező esetben az Eladót semmiféle kötelezettség nem terheli. Cégünk csomagolási költséget nem számol fel. A

TUTI HIFI Kft. minden terméket a legnagyobb körültekintéssel, és a GLS futárszolgálat előírásai szerint csomagol be. A csomagolás új kartondobozba történik, fóliával- és/vagy buborékos fóliával bevonva, hungarocellel vagy más papír alapú kitöltő anyaggal kitámasztva, kibélelve.

6. Árak: az Eladó termékeinek ellenértékét az érvényes árlista szerint kell megfizetni. Az Eladó köteles az elfogadott megrendelésben meghatározott áron a terméket leszállítani, azzal a feltétellel, hogy a tőle független, a termék vételárát befolyásoló körülmények változását a vételárban a Vevő felé érvényesítheti. Az árváltozást közölni kell a vevővel, ám ha azt nem fogadja el, elállhat a vásárlástól.

7. Fizetési feltételek: az Eladó köteles a szállításokat készpénzfizetés ellenében, átutalással, vagy előre fizetéssel mindenféle egyéb levonás nélkül teljesíteni. Külön megállapodás alapján a halasztott fizetést legkésőbb a számla kelte utáni nyolc naptári napon belül kell teljesíteni. Késedelmes fizetés esetén havi 2 % késedelmi kamatot számít fel az Eladó, valamint a felszólítás és a behajtás felmerülő költségeit is a Vevőnek kell viselnie.

8. Egyéb körülmények: abban az esetben, ha az ÁSZF-ben foglalt feltételek valamelyike érvénytelen vagy érvénytelenné válik, úgy kell tekinteni, hogy a felek megegyeztek, az érvénytelen intézkedést helyettesíteni kell egy olyan érvényessel, amely jogi és kereskedelmi szempontból legközelebb áll az érvénytelen intézkedéshez.

9. Szerzői jog: a szerzői jogvédelem vonatkozik az összes, Eladó által használt vagy előállított grafikára, formára, videóra vagy hangsávra. Mindennemű sokszorosítás, másolás és fordítás, még akkor is, ha az idézetként szerepel, csak egyértelmű, előzetes, írásos hozzájárulás esetén, és a forrás megnevezésével engedélyezett. Bármilyen változtatás, illetve kibővítés előzetes, írásos jóváhagyás nélkül tilos.

10. Jótállás: kizárólag az Eladó által forgalmazott termékekre terjed ki, amelynek időtartama ? amennyiben az Eladó ettől nem tér el és azt külön nem közli a Vevővel ? 12 hónap, amely termék Vevő, vagy szerződéses Vevő általi továbbértékesítés esetén a Vásárló részére történő eladás napján kezdődik. Vásárlónak tekintendő az, aki nem közvetlenül az Eladótól szerezte be a terméket. A szerződéses Vevő feladata a továbbértékesítés során a Vásárló teljes körű tájékoztatása. Kizárólag azon Vevő, aki közvetlenül az Eladótól szerezte be a terméket élhet jótállási igényével az eladóval szemben. A vásárlás bizonyításának dokumentumai (számla és jótállási jegy egy-egy példánya) a Vevőnél maradnak, így élhet jótállási igényével. A jótállási igényeket rendelet szabályozza. Az Eladó által szállított árukat át kell vizsgálni a szállítást követő három napban. Ha hibát észlelnek, azt azonnal írásban jelezni kell az Eladó felé. Ha semmilyen jelzést nem kap az Eladó, úgy tekinti, hogy a termék megfelelő minőségű. Megalapozott és időben történő panasz esetén, az Eladó eldönti, hogy kijavítja-e a hibát vagy kicseréli az árut egy meghatározott időn belül, de legkésőbb a hiba jelzésének idejétől számított hatvan munkanapon belül. A nem rendeltetésszerű használatnak, illetve szakszerűtlen üzembe helyezésnek, azaz a Vevőnél vagy egy harmadik félnél nem megfelelő kezelésnek, beállításnak, használatnak, bármilyen külső befolyásoló tényezőnek, nedvességnek, hőségnek vagy hidegnek köszönhetően felmerülő károkra a jótállás nem érvényesíthető. A Vevő tudomással bír a fentebb felsorolt veszélyekről és ezek a jótállási jogosultság megszűnésére vonatkozó következményeiről. Az Eladó kizárólag a termékben keletkezett gyári hibákra vállal jótállást. A Vevő köteles az Eladó rendelkezésére bocsátani a hibás árut ellenőrzésre. A jótállási jegy pontosan szabályozza a jótállási feltételeket. Szervizünk címe: 8900 Zalaegerszeg, Ola út 8, telefon: 06309742702, e-mail: info@tutihifi.hu, webcím: https://www.tutihifi.hu

11. Az esetlegesen felmerülő károkért vagy a termékért való felelősség: az Eladó kizárólag az általa forgalmazott termékben keletkezett hibákért vállal szavatosságot. A Vevő tudomásul veszi, hogy gépjármű egyéb alkatrészeiben, egységeiben, akár a termék használatával összefüggésben keletkezett károkért való felelősséget kizárja az Eladó, pl. a beszereléskor felmerülő kár, a motor, vagy elektronikai rendszer hibája stb. Bármiféle kártérítési kötelezettség, vagy más rendelkezésekből származó kártérítési igény, gépjárművekre vonatkozó, illetve egyéb tárgyakban keletkezett, továbbá személyi sérülés folytán előállított anyagi és nem anyagi károkért való felelősséget az Eladó kizárja. Az Eladó szintén kizárja a termék nem jogszerű használatából eredő bárminemű kártérítési kötelezettséget. Kiegészítő alkatrész beszerelése az autó gyári garanciájának az elvesztését vonhatja maga után. Egyéb más engedélyköteles eszköz kizárólag közút vagy közforgalom elől elzárt magánúton közlekedő gépjárműre, mezőgazdasági vontatóra és lassú járműre szerelhető fel. A Vevő ettől csak saját felelősségére, az érvényes jogszabályok (pl. 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet) betartásával térhet el. Egyéb kiegészítő termék vásárlásakor a vételár nem tartalmaz műbizonylatot. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által hitelesített műbizonylat és minden ezzel összefüggésben felmerülő költség a Vevőt terheli. Az Eladó kötelezettsége ? a Vevő írásos, vagy egyéb, az Eladó által forgalmazott termékre vonatkozó megrendeléssel egyidőben adott megbízás alapján ? a fenti jogszabálynak megfelelő dokumentumok beszerzése. Amennyiben az Eladó a fent említett okmányokat nem tudja beszerezni, úgy a kiegészítő vagy az egyéb más termék teljes vételára visszajár.

12. Tulajdonjog fenntartása: a kiszállított áru mindaddig az Eladó tulajdonában marad, amíg az üzleti tranzakciók során felmerülő összes költség teljes összege a Vevő által nem kerül kifizetésre. Az összes kötelezettség teljesítése, vagy a számla rendezése előtt ? az Eladó beleegyezése nélkül ? az árut nem lehet se elzálogosítani, se biztosítékként felhasználni. A termék eladásából felmerülő igények, melyek a tulajdonjog fenntartásának tárgyát képezik, a mellékjogokkal együtt biztosítékul szolgálnak az Eladó számára az üzleti kapcsolatból származó kötelezettségek teljesítésére. A Vevő a fizetési kötelezettségét csak az Eladó előzetes, írásos beleegyezésével ruházhatja át egy harmadik félre, amelyet írásban rögzíteni kell. A Vevő köteles az Eladó tudomására hozni ? az okirat egy példányának megküldésével ? az átruházás írásba foglalását követő három napon belül, hogy a fizetési kötelezettséget átruházta egy harmadik félre. Mindennemű, a feleket érintő adatváltozást haladéktalanul kötelesek egymással közölni.

13. A vásárlás visszavonása vagy a megvásárolt termék visszaküldése: a vásárlás visszavonása és a megvásárolt termék visszaküldése az Eladó egyértelmű jóváhagyását igényli. Távollévők között kötött szerződéskor a Vevő a termék átvételétől számított tizennégy napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. A vevő az elállásról írásban köteles nyilatkozatot tenni, amelyet az Eladó postacímére, vagy e-mail címére köteles eljuttatni. (Elállási nyilatkozat-mintát talál e dokumentum végén). Ebben az esetben az Eladó köteles a Vevő által a termékért kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. A Vevő viseli az ellátási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Az Eladó követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. A Vevőt megillető elállási és felmondási jog alóli kivételeket a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 14. pontja tartalmazza. A rendelet többek között leírja, hogy nem állhat el a Vevő a szerződéstől olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. A visszaszállítás a fogadónak ? jelen esetben az Eladónak ? díjtalanul kell, hogy történjen, különben nem áll az Eladó módjában átvenni az árut. Ugyanez vonatkozik az ellenőrzés vagy javítás céljából visszaküldött termékekre is. Az Eladó csak eredeti csomagolásban és az új állapottal megegyező állapotban vesz vissza árut. Amennyiben a Vevő sikertelenül szereli be a terméket, az Eladó semmilyen követelést nem fogad el (pl. beszerelési költségek, a szereléssel, kicseréléssel eltöltött idő). Az Eladó egy esetleges visszahívási akció keretében visszakövetelheti a terméket az érte kifizetett ellenérték visszafizetésével bármilyen extra költség vagy kárigény nélkül.

14. Kizárólagos forgalmazás Magyarországon kívül más országokban: előzetes írásos engedély nélkül, az eladó által forgalmazott termékeket nem lehet exportálni más országokba, mivel bizonyos országokban kizárólagos forgalmazói vannak az Eladónak.

15. Hatály: a jelen ÁSZF rendelkezései 2014. június 14. napjától leadott megrendelések, illetve megkötött szerződések vonatkozásában hatályosak, mindaddig, míg az Eladó a rendelkezéseket nem módosítja. Az Eladó köteles a hatályos ÁSZF rendelkezéseit a honlapján közzétenni.

16. Területi hatáskör: a Szerződő felek a közöttük esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket kötelesek elsődlegesen békés úton rendezni. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak, különös tekintettel a Ptk. vonatkozó rendelkezéseire.

Alábbi elállási nyilatkozat kizárólag internetes (online) megrendelés esetén alkalmazható személyes vásárlás esetén (üzletben) nincs lehetőség elállásra!

 

 

 

 

Elállási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:  Tuti Hifi Kft. 8900 Zalaegerszeg, Ola út 8, e-mail: info@tutihifi.hu

Alulírott kijelentem, hogy elállási jogomat gyakorlom az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés    tekintetében:

 

????????????????????????????????????????????.

 

A termék átvételének időpontja: ???????????????????????????????.

 

A fogyasztó neve:? ???????????????????????????????????...

 

A fogyasztó címe: ?.???????????????????????????????????..

 

A megrendelés/ számla száma és dátuma: ???????????????????????????..

A nyilatkozattétel dátuma: ?????????????????????????????????..

 

A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén).

 

Elállási tájékoztató

Webáruházunk, szolgáltatásai terén etikusan, törvényesen, a Vásárlók érdekeit szem előtt tartva jár el.

Elállási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.

Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le:

?         amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt ? a fuvarozótól eltérő ? harmadik személy a terméket átveszi,

?         amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt ? a fuvarozótól eltérő ? harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi (több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor).

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni írásban (postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a következő címek valamelyikére: TutiHifi Kft. 8900 Zalaegerszeg, Ola út 8, e-mail: info@tutihifi.hu, telefax: 92/327-144. Ebből a célból felhasználhatja e tájékoztató végén található elállási nyilatkozat-mintát is. Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Amennyiben rendelését tévedésből adta le, azt a leadást követően e-mailben vagy a 92/327-144 ?es telefonszámon, személyesen, vagy e-mailben mondhatja le. Amennyiben cégünk az egyeztetést követően elküldte Önnek a megrendelt csomagot, és azt Ön 3 munkanapon belül nem veszi át, a csomagot a kiszállító cég automatikusan visszaküldi a címünkre a kézbesíthetetlenség okát feltüntetve. Ha ez a vásárló hibájából jött vissza (valótlan cím, senkit nem tudnak elérni a megadott telefonon és személyesen sem, esetleg a címzett kijelenti, hogy a csomagot nem veszi át, vagy arról nyilatkozik, hogy nem rendelt csomagot) ez esetben a szállítási költséget és az utánvét összegének 3%-át csomagolási költség címén kiszámlázzuk a megrendelőnek, a megrendelés át nem vétele ugyanis nem minősül elállásnak ! Sajnos a legnagyobb igyekezet ellenére is előfordulhat az, hogy a futár nem találja meg a címet, zárva az ajtó, nem működik a csengő, nincs kiírva a név, esetleg valami miatt éppen nem tartózkodik senki a megadott címen, stb. A futárok egy része nagyon rugalmas, ezért a csomagra felírt telefonszámon megpróbálják elérni Önt, és egyeztetni egy ismételt időpontot. Sajnos a futárok nem tudnak többet vállalni, mint a szerződésben rögzített 'megpróbálják kézbesíteni a csomagot a feladást követő munkanapon munkaidőben'. Ha kiderül, hogy a csomag valóban a futár hibája miatt nem került kézbesítésre, akkor cégünk a csomagot a saját költségén újra elküldi Önnek.

Az elállás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ha a fogyasztó a szerződés alapján terméket vett át, köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön felel a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.?

Az elállásról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezik.

 

Részlet az a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletből

1. § (1) E rendeletben foglaltakat a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződésekre (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) kell alkalmazni.

9. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog

20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye

21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

11. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

22. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát

a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy

b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján

gyakorolhatja.

(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.

(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.

(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.

12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.

26. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

27. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha

aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy

ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;

b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha

ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,

bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy

bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.

28. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24?26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.

14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

 

PANASZKEZELÉS RENDJE

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az alábbiak szerint  közölheti.

Szóbeli panasz:                 

 Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. 

Írásbeli panasz:

 Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja és lehetőség  szerint azt orvosolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja. Posta címünk: TUTI HIFI Kft. 8900 Zalaegerszeg, Ola út 8. Elektronikus levél: panasz@tutihifi.hu

 

Fogyasztóvédelem elérhetőségei:

 

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Székhely: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.

Minisztériumi épületek: 1011 Budapest, Iskola utca 13.

1011 Budapest, Vám utca 5-7.

Postacím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.

Központi postafiók címe: 1440 Budapest, Pf. 1.

Telefonszám: +36-1-795-1700

 

Zalaegerszegi Járási Hivatal

MŰSZAKI ENGEDÉLYEZÉSI ÉS FOGYASZTÓVÉDELMI FŐOSZTÁLY FOGYASZTÓVÉDELMI OSZTÁLY

 

VEZETŐ: Dr. Molnár Sándor

CÍM: 8900 Zalaegerszeg, Göcseji u. 24.

TELEFONSZÁM: +36 92 510 530

FAX: +36 92 510 641

E-MAIL: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu

ÜGYFÉLFOGADÁS: Hétfő, kedd, szerda, csütörtök: 8.00-16.30; Péntek. 8.00-14.00;

 

ODR Link az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll. Panaszát független viterendezési testület vizsgálja ki, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is, ami az info@tutihifi.hu

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

 

Szavatosság és jótállás

Szavatosság

A szavatosság (kellékszavatosság) azt jelenti, hogy az Eladó vállalkozás az eladás pillanatában szavatolja/garantálja, hogy az adott termék hibátlan.

Tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról

3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön hibás teljesítés[1] esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Tuti Hifi Kft nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

        a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

        a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

        a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

A jótállás – hétköznapi és közismert nevén „garancia” – azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.

A jótállásnak két fajtája van: a jogszabályon alapuló, úgynevezett kötelező jótállás, és a felek megállapodásán alapuló, úgynevezett. szerződéses jótállás. Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként kerül sor.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

A fogyasztót egy év kötelező jótállás illeti meg az alábbiak szerint:

1. melléklet a 97/2014. (III. 25.) Korm. rendelethez

„Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez

1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;

2. villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;

3. gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;

4. motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;

5. motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;

6. legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;

7. egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;

8. közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;

9. motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;

10. gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;

11. gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;

12. gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár felett;

13. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;

14. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;

15. elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen telefon, mobiltelefon, telefax-készülék, több funkciós készülék;

16. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;

17. információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;

18. irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;

19. írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;

20. optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;

21. hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;

22. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;

23. bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;

24. mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;

25. lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;

26. sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár felett;

27. villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;

28. nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási ár felett;

29. az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett.”

3 munkanapon belüli meghibásodás

Az adott termék három munkanapon belüli meghibásodása esetén, ha a termék már nem használható rendeltetésszerűen, a fenti korm. rendelet mellékletében felsorolt, kötelező jótállás alá eső termékekkel kapcsolatban a kereskedőnek – mérlegelés nélkül – kötelessége a cserét elvégezni.

Ha a termékre a kereskedő önként vállalt, akkor a 151/2003. (IX. 22.) korm. rendelet szerinti háromnapos cserekötelezettség nem terheli a kereskedőt.

Természetesen a nem kötelező jótállás alá eső termékeknél is fordulhat elő meghibásodás három munkanapon belül, de akkor a kereskedőnek nem kötelessége feltétel nélkül cserét biztosítania, hanem a szavatossági jogok sorrendjét követve elsősorban javítást, cserét végezhet, másodsorban árleszállítást adhat, végső soron a vásárló a szerződéstől elállhat.

A Tuti Hifi Kft. által forgalmazott termékekre a beszállítóink, a gyártók és az importőrök változó idejű jótállást biztosítanak. A jótállás ideje termékenként eltérő lehet, 12 hónaptól akár 36 hónapig is terjedhet. A jótállás ideje alatt a rendeltetésszerű használat mellett előforduló hibák kijavítására az adott termék szakszervize vállalkozik. A szakszervizek címe minden esetben a jótállási jegyen, és/vagy a termék csomagolásán, vagy használati-kezelési útmutatója végén van feltüntetve. A megfelelő szakszerviz elérésében ügyfélszolgálatunk készséggel áll vásárlóink rendelkezésére.

ÚJDONSÁG!

Bizonyos termékek jótállása meghosszabbítható, további 1 évvel. Az árakról és termékekről, érdeklődjenek. Az extra jótállás ideje alatt a garanciális javítás időtartamára hasonló jellegű cserekészüléket biztosítunk vásárlóink részére, továbbá azt díjmentesen elküldjük! Amennyiben Ön vásárláskor extra jótállást szeretne kötni, akkor elérhetőségeinken érdeklődjön ennek pontos áráról (jellemzően 5000-10000 Ft közötti összeg).


 

A fogyasztói panaszok kezelése

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény 66. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § s) és w) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 12. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró közigazgatási és igazságügyi miniszterrel egyetértésben a következőket rendelem el:

1. § (1) E rendeletben foglaltakat kell alkalmazni, ha a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a Polgári Törvénykönyv szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt (a továbbiakban: szavatossági igény) vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt (a továbbiakban: jótállási igény) érvényesít.

(2) E rendelet vállalkozásra vonatkozó szabályait a Polgári Törvénykönyv szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a dolog gyártójára is megfelelően alkalmazni kell.

2. § Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A fogyasztó hátrányára eltérő szerződési kikötés helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.

3. § (1) Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára.

(2) A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.

4. § (1) A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

d) a hiba bejelentésének időpontját,

e) a hiba leírását,

f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

g) az (5) bekezdés szerinti eset kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

(2) Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

(3) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

(4) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

(5) Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

(6) A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

(7) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

6. § (1) Kijavításra vagy – a 4. § (5) bekezdése szerinti esetben – a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni

a) a fogyasztó nevét és címét,

b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,

c) a dolog átvételének időpontját, továbbá

d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

(2) Az (1) bekezdésben előírtak a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

7. § (1) Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről.

(2) A javítószolgálat a kijavítást az 5. §-ban előírtak betartásával köteles elvégezni.

(3) A javítószolgálat a kijavítás iránti jótállási igény intézésekor a 6. § (1) bekezdésében foglaltak megfelelő alkalmazásával köteles eljárni.

8. § (1) A 4–6. §-ban, valamint a 7. § (2) és (3) bekezdésében foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.

(2) Az (1) bekezdésben megjelölt rendelkezések a fogyasztóvédelemről szóló törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.

9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő tizenötödik napon lép hatályba.

10. § E rendelet rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.

 

Melléklet:

JEGYZŐKÖNYV

a fogyasztó kifogásáról

a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján[i]

 

Fogyasztó neve:

 

Fogyasztó címe:

 

 

Termék megnevezése:

 

 

Termék vételára:

 

Teljesítés időpontja[ii]:

 

Hiba bejelentésének időpontja:

 

Hiba leírása:

 

 

 

 

 

 

 

Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog[iii]:

 

 

 

 

Kifogás rendezésének módja (amennyiben eltér a fogyasztó által érvényesített igénytől, akkor ennek indoka)[iv]:

 

 

 

 

Kifogás rendezésének elutasítása esetén ennek indoka[v]:

 

 

 

 

 

 

 

Amennyiben a terméket (kijavításra vagy a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében) átvette a vállalkozás:

A termék beazonosításához szükséges adat(ok):

 

 

A termék vállalkozás általi átvételének időpontja:

 

Időpont, amikor a fogyasztó a dolgot átveheti:

 

 

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a www.bekeltetes.hu oldalon.

Alulírott fogyasztó jelen jegyzőkönyv aláírásával hozzájárulok, hogy a vállalkozás a jegyzőkönyvben rögzített adataimat a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerint kezelje.

A jegyzőkönyv felvételének időpontja:



[1] A teljesítés akkor hibás, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban előírt és a szerződésben (és az annak részét képező használati útmutatóban, vásárlói tájékoztatóban) meghatározott követelményeknek.



[i] Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó Ptk. szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt érvényesít. A Ptk. szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vállalkozás helyett a dolog gyártóját terhelik a rendelet szerinti kötelezettségek.

 

[ii] A szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontja a termék átadásának időpontja vagy (ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végezte, akkor) az üzembe helyezés időpontja.

 

[iii] A Ptk. 6:159. § (2), valamint 6:173. § (2) bekezdése értelmében kellékszavatossági és jótállási igény alapján a fogyasztó választása szerint

-      elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak - másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

-      másodsorban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A Ptk. 6:168. § (1) bekezdése alapján termékszavatossági igényként a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.

 

[iv] Ha a vállalkozás a kifogás bejelentésekor a fogyasztó által bejelentett igényéről nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén annak indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 munkanapon belül köteles a fogyasztót értesíteni.

 

[v] Ld. 4. számú megjegyzést